Reisvoorwaarden en kosten

Reisvoorwaarden en kosten En-Joy Dolfijnreizen

Garantieregeling STO Garant
Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt En-Joy Dolfijnreizen gebruik van STO Garant. U kunt dit controleren via de STO Garant deelnemerspagina www.stogarant.nl/deelnemers. Alle informatie over STO Garant vindt u op www.sto-garant.nl.

Alle reizen van Enjoy Dolfijnreizen vallen onder de garantie van STO Garant. In de garantieregeling leest u wat de garantie inhoudt en welke
voorwaarden van toepassing zijn. U vindt deze garantieregeling op de website van STO Garant www.sto-garant.nl/downloads.
Indien de garantie van STO Garant van toepassing is op uw boeking, dan betaalt u de reissom niet aan En-Joy Dolfijnreizen , maar aan de derdengeldenrekening van Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM)
geregistreerde betaaldienstverlener. Deze stichting derdengelden waarborgt uw reissom tot na afloop van uw boeking. Wanneer diensten door financieel onvermogen van Enjoy Dolfijnreizen niet (volledig en/of tijdig) worden verleend, dan voert STO Garant de garantie uit. In de
garantieregeling leest u hoe u daar in dat geval aanspraak op maakt.

Kosten dolfijnreis                                                                                                De reissom voor een normale dolfijnreis is 1700 euro per persoon. De reissom voor een dolfijnreis voor mensen met syndroom van Down is 1750 euro. Dit is inclusief vliegreis, transfers in Egypte, verblijf aan boord, maaltijden, dranken (non-alcohol.) en begeleiding. Zo nodig is het verblijf in een resort op de laatste vertrekdag ook inclusief. Exclusief: vervoer naar Brussel, alle uitgaven aan eten/drinken op de luchthaven en op het vaste land en je visum voor Egypte (25 euro).

Snorkelspullen (bril/flippers en evt. wetsuit) dien je zelf aan te schaffen. Bril en flippers zijn ook te huur bij ons voor 20 euro per week. Enkel flippers of enkel masker is 10 euro per week.

Reisovereenkomst                                                                                            Na aanmelding per post, telefoon of via internet ontvang je een boekingsbevestiging en factuur van En-Joy Dolfijnreizen. Een verzoek tot betaling ontvang je van STO Garant. Hierover lees je meer op de pagina garantieregeling.

Verzoek tot betaling                                                                                          Nadat je van En-Joy Dolfijnreizen een boekingsbevestiging en factuur hebt ontvangen, ontvang je van STO Garant per e-mail een verzoek tot betaling. Afhankelijk van het tijdstip van boeking krijg je een verzoek tot betaling van de aanbetaling en later tot betaling van het restant of tot betaling van de hele reissom in één keer als je kort voor vertrek boekt. Voor alle boekingen geldt dat het volledige bedrag voor vertrek op de rekening dient te staan van SDCE.

 

Ter aanvulling:

  • In geval van faillissement zal STO Garant nooit meer kosten voor je kunnen maken dan maximaal de betaalde reissom.
  • Eventuele klachten of claims over je reis, staan los van deze betaalmethode.
  • Onze annuleringsvoorwaarden zijn bij deze manier van betalen gewoon van toepassing.
  • STO Garant is geen geschillencommissie.

Reisgarantie En-Joy Dolfijnreizen                                                                 Inleiding  In 2009 begon En-Joy Dolfijnreizen vanuit passie om mensen in contact te brengen met wilde dolfijnen. Momenteel zijn we uitgegroeid tot een kleine reisorganisatie. Daarmee werd het ook belangrijk om te professionaliseren. In 2011 werd de  VvKR opgericht waar wij toen dankbaar lid van zijn geworden. De VvKR is een belangenvereniging voor kleine reisorganisaties. Er is o.a. met succes onderzoek gedaan naar betaalbare reisgarantie regelingen voor kleine reisorganisaties. Voor meer informatie: www.vvkr.nl

De wet bepaalt dat reisorganisaties die pakketreizen aanbieden moeten garanderen dat bij financieel onvermogen reeds betaalde reizen door anderen worden overgenomen dan wel de reissommen worden terugbetaald. Ook de terugkeer garantie moet geregeld zijn. Wij hebben deze zaken geregeld via de Stichting Take Over oftewel STO Garant. Je leest hier meer over in onze reisvoorwaarden en op: www.sto-garant.nl

Wijziging door En-Joy Dolfijnreizen
Het kan voorkomen dat tijdens een reisseizoen door onvoorziene omstandigheden kleine aanpassingen gedaan dienen te worden aan het reisprogramma. En-Joy Dolfijnreizen zal je dan op de hoogte stellen van de veranderingen. Mocht het karakter van de reis door deze wijzigingen dusdanig veranderd zijn en wens je daardoor af te zien van de reis, dan heb je het recht de reis kosteloos te annuleren.

Groepsgrootte                                                                                                    Mocht het minimum aantal deelnemers van 10 personen voor een dolfijnreis niet gehaald worden, dan heeft En-Joy Dolfijnreizen de mogelijkheid om deze reis schriftelijk of mondeling te annuleren. Ook het uiteindelijk niet verkrijgen van de benodigde vliegtickets, kan leiden tot het annuleren van de reis. En-Joy Dolfijnreizen verplicht zich dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk twee weken voor vertrek aan de deelnemers mee te delen. Je krijgt dan het volledige reisbedrag terug.
En-Joy Dolfijnreizen behoudt zich het recht bij uitval door ziekte of anderszins van de oorspronkelijke reisleider(s), een andere reisleider in te zetten voor de reis. Een wijziging van reisleiding is geen geldige reden tot kosteloze annulering door een deelnemer.

Lichamelijke/geestelijke gezondheid
Het is belangrijk voor ons om op de hoogte te zijn van eventuele fysieke of geestelijke beperkingen.
In principe zijn deelnemers met een lichte fysieke/geestelijke beperking welkom op de reis, maar er vindt altijd een gesprek plaats om een inschatting te maken of de reis haalbaar is.
De beslissing ligt bij de reisorganisatie.

Alcohol aan boord
Er wordt geen alcohol geschonken aan boord.
We verblijven in een gebied met hoge frequenties.
Uit respect voor de dolfijnen waarmee we in interactie zijn, zijn onze reizen alcohol vrij.

Vragen?
Neem contact met ons op

Contact

Data 2020:

  • 26 april – 3 mei: Geannuleerd
  • 3-10 mei: Geannuleerd
  • 10-17 mei (vrouwenreis)
  • 17-24 mei
  • 4-11 okt. nog 6 plaatsen
  • 11-18 okt. (voor mensen met Down syndroom) nog 2 plaatsen
  • 18-25 okt. nog 5 plaatsen
  • 25 okt. – 1 nov.

Data 2021:

  • 3-10 mei
  • 10-17 mei
  • 17-24 mei

 

Reis boeken

Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van onze dolfijnreizen en workshops? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Aanmelden